Terug naar hoofdinhoud
Zwembadlift Oosterbosbad Barneveld in gebruik genomen

Bron: Barneveldsekrant | 23 juni 2023

Een jaar nadat het plan ontstond om bij het Oosterbosbad aan de Mr. Troelstralaan in Barneveld een tillift te realiseren, is het gewenste apparaat vrijdagmiddag officieel in gebruik genomen. Wethouder Mijntje Pluimers (links op de foto) viel de eer te beurt de nieuwe lift te onthullen. Peter de Bliek nam namens Gehandicaptenraad Barneveld de tillift als eerste in gebruik.
De tillift maakt het voor mensen in een rolstoel gemakkelijker om het water in te komen, waardoor de toegankelijkheid van het zwembad voor deze doelgroep fors verbetert. Zwemmers in een rolstoel kunnen er onafhankelijk en zelfstandig gebruik van maken. Ze nemen plaats in een douchestoel en kunnen zichzelf vervolgens in het water laten zakken.
Peter de Bliek bij opening zwembadlift

Foto: Peter de Bliek geeft informatie over de nieuwe zwembadlift.

Opening zwembadlift door Peter de Bliek